Lite sorgsen så där...

..på en måndag. Yngsten fyllde 19 igår och hans farmorglömde bort honom och styvgubben sket i att han fyllde år. Farmor är 82 år och förlåten hon kommer att höra av sig . Men styvgubben honom önskar jag ett långt olyckligt liv. För två år sedan så bestämde han sig bara för att inte gratulera sina barnbarn längre eftersom han aldrig fick träffa dem . Vi hade en jobbig situatuion med äldsten som hade panikångest och en svår social fobi. Att de skulle komma förbi här var tydligen helt omöjligt eftersom för att citera aset " Hemma hos Maria * så fär vi ett eget rum när vi hälsar på " .Så vi skulle alltså bygga ut / flytta till ett större boende med ett rum för att han skulle komma hit och hälsa på vart fjärde år ?

Det berättade han för mig förra året mycket lämpligt när jag var svårt medtagen hemma efter en tuff sjukhusvistelse , knackade lite på Sankte Pers dörr men vände och överlevde .Då tyckte han att det var lämpligt att säga sådana saker och annat som "Ja, väljer ni **bort mig så får ni väl göra det då " Vilket jag tolkar som att han faktiskt skiter i oss och att Maria hade ett eget rum till dem. Att det sedan inte är mer än fyra mil mellan Marias ( hon har JÄTTEBUSKIGA ögonbryn för den delen ) och vårt hem hörde tydligen inte till saken .

Jag vet att älta är dumt oc kräver energi men det här gör mig så sorgsen. Han iddes inte ens ta reda på att Elias tog studenten i somras. Jag vet även att det här är hans förlust men det gör ont att mina barn ska blir svikna pga av hjärndöda ryggradslösa jagfinnerfaninteord . Min biologiska pappa struntade i mig och nu i min styvpappa . Han skiter i oss allihopa** *och tar sig an sin fula glestandade bredansiktade Gudrun Sjöden klädda kossa frus barn. Jag minns när han satt och berättade hur vältränad Maria var fast hon nyss hade fött barn. Till skillnad från mig då.

Jag skulle kunna fylla en hel blogg med alla svek som dessa idioter har gjort . Det har åsamkat mig smärta och gjort att min tillit till människor är dålig .

Tack och lov så hade vi Birger . Som älskade oss alla och som fortfarande 1,5 år efter sin död är så saknad !

*Styvgubbens bonusbarn
**Mig och mina bröder.
*** Barn och barnbarn

Kommentarer
Postat av: Annelie

kramar om

Varför har just vi sån otur att ha idiotiska släktigar??? Vi som är så underbara på alla sätt och vis s



Du är i alla fall väldigt söt på fotot. Är det från din födelsedagsfest?



Kram a



2008-09-15 @ 13:35:18
Postat av: Harmonica Man

Min farmor och mormor glömde att jag fyllde 40. Dom är ju jävligt gamla så dom är förlåtna!

2008-09-16 @ 00:14:30
URL: http://jagvetnihoppas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0