Onsdag i Januari

Sakta , sakta så börjar jag komma tillbaka till med näsan över vattenytan. De senaste fjorton dagarna har varit avskyvärda , har slagit på mig själv så mycket det bara går. Aldrig mer att jag går med på att bli stigmatiserad!! Aldrig någonsin!! 

Marklund har varit högaktuell den senaste tiden och eftersom jag har haft fullt upp med att överleva så har jag inte orkat engagera mig . Men fortfarande så får kvinnor stryk men var inte det huvudfrågan egentligen ?? Eller har jag fel? Läs Qatt* i stället han uttrycker det mycket bättre än vad jag gör. 

Att KS ska spara flera miljoner vilket kommer att drabba både personal och patienter ,att kvinnoyrken är så oförskämt  lågt betalda, likaså kulturarbetare  , att alla stackars som  blir permitterade mår skit ** , att skattesystemet gör för att citera Peps " Gör den fattige så fattig och den rike så fruktansvärt rik " är för mig mer aktuella frågor. Men det är min personliga åsikt . 

Nu så har jag fått medecin som både ska hjälpa mot depp och värk så nu kan det bara bli bättre!! Var på FK igår och jag måste säga att min erfarenhet av dem är bara av godo. Jag har alltid blivit väl behandlad och fått hjälp snabbt. Sådetså. 

Det är så mycket som jag skulle vilja skriva men avstår , ibland så ska man inte hälla bensin på åsikter  utan faktiskt bara lägga sig platt . Jag orkar inte strida längre , är vingklippt . 

Men som sagt det är en ny era som pågår. Jag tänker försöka att glädja mig åt saker . I morgon ska jag Kaffa med världens bästa Matti på fredag ska jag och U på bloggträff/burkbyterträff på södur. 

Igår tittade jag på "Himla många program " och skrattade så att jag satte kaffet i halsen. Hade glömt bort hur man gör när det ska skrattas , lät som en gammal utombordare . 

*I min länklista under inlägget konsten att bråka om köksgardiner medan huset brinner upp. Läs!!
** Bror min jobbar på Volvo i Gbg , han berättade att en del fick gå på dagen , de grät, svimmade och kräktes i papperskorgar . Och Volvo går med storvinst. Det är käckt. Verkligen 

Kommentarer
Postat av: Micael Rombin

Trodde att jag var ensam om att tycka att FK har skött sitt jobb bra. Har varit sjukskriven nu i snart 3,5 år och inga problem, har det fallerat någonstans så har dom rättat till det på stört, vid ett tillfälle till och med på en helg. Tycker synd om dom som haft problem och blivit lidande då pengar inte har kommit i tid men jag kan inte klaga. Skönt att höra att du verkar ha fått rätt medicin.

2009-01-21 @ 09:41:05
URL: http://www.rombin.se
Postat av: Anna

Hallå? Vi gick om varann vid datan igår? Står jag online så är jag där..klart jag hjälper dig :)

Pözz,,,,,,

2009-01-22 @ 09:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0