Om det inte vore....

..för att jag hade Magnus biljett så skulle jag inte gått utanför dörren. För 6: dagen i rad så hade jag stannat inne . Ute är för farligt. Det finns för många tåg och bilar som kan köra över mig . För många broar att hoppa ifrån. Jag som är relativt social har den sista tiden bokat av allt . Men även om jag är en elak och beräknande satmara så ville jag att Magnus skulle ha sin biljett. 

Så in till staden då Träffade som planerat Henke med nya pojkvännen .  Mycket trevlig och operasångare . Ser fram mot operakvällar * han hade som barn  dessutom tillbringat nästan alla lov på samma gata som jag bor på  ! Träffade pinglan Bodil som jag älskar och som alltid får mig att fnissa . Magnus är en otroligt trevlig och klok  vän . Men det räcker inte hela vägen fram längre . Det är som när man ska knyta band om ett paket och det fattas några centimeter. Men här är det inte centimeter som fattas . Utan mil . Mil av livsglädje och förtröstan som bara inte finns där längre. Vete fan vart jag ska hitta dem . Tradera kanske?? 

Teatern då? Vem är rädd för Wirginia Wolf. Fantastisk teater . Dan Ekborg ( en av våra bästa skådisar faktiskt ) och Pia Johansson . Rekommnderas . Men inte om man som jag har en ständigt pågående ångest . Annars så var den brilijant. 

Sen så sover jag inte  . Jagkanintesovajagkanintesovajagkanintesova. Kul brutta . Verkligen Känner mig usel . Funderar om jag ska ge bort mig själv till ondskeforskningen . Om det finns någon . Jag känner mig ånyo som flickan med svavelstickorna . sitter utanför den upplysta fönstret och se de lyckade sitta innanför . Jag tänder stickor och försöker värja mig för den isande otäcka verkligheten.

Tack alla som skickar uppmuntrande kommentarer !! Ni är guld värda!

* Ja, jag är ju en beräknande satmara 

Kommentarer
Postat av: //SoP

Dan gillar jag- men Pia har jag bara hört o på minuten o fladdra förbi i humorprogram o då klarar jag inte av henne. Jag sover också kass,jättesvårt att somna o hjärnan på högvarv.Du är ingen satmara, det tror jag inte på,enligt vad jag läst mig till är du en person som tänker o älskar andra lite för mycket-o dig själv för lite. Och nu har jag varit "djup" kramar

2009-01-08 @ 04:24:38
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: åsa

Skickar lite styrkekramar från Falun!

Ha dé!

2009-01-08 @ 11:02:16
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Anna

Nää det är du inte..(svarar på det sista)

När man börjar isolera sig inomhus(samma här)så säger folk - du måste ut..men det är inte så jävla lätt när orken & energi är helt kaputt..gör bara som du själv känner- du vet bäst hur mkt kroppen klarar..vill du ligga på soffan & käka praliner-gör det! Kramar.....

2009-01-08 @ 14:42:40
Postat av: Micael Rombin

Kul att du har fått näsan lite över vattnet så du kan skriva lite. Synd att du mår så dåligt.

2009-01-08 @ 15:02:03
URL: http://www.rombin.se
Postat av: Tigerlilja

Det finns inga lyckade människor. Alla kämpar med något. Fast en del är så dumma att dom inte märker nånting. Men du är en varm och kämpande person med lite bräckligt omslagspapper ibland. Det är vackert. Jag menar allvar!

2009-01-08 @ 17:02:10
URL: http://tigerliljan.wordpress.com
Postat av: Pia R B

Kram!

2009-01-08 @ 18:50:55
URL: http://prbendel.blogspot.com/
Postat av: Mimmi

Köp dig ett bunt tulpaner....unna dig något lagom lyxigt ....tyck om dig ......

Och nu skiner solen.....även längst ner i hålet....

Man får vara deppig och tycka synd om sig själv emellanåt men man skall alltid tycka om sig själv

KRAM

2009-01-09 @ 08:09:09
Postat av: Tania

SoP

Angågende Pia så tyckte jag likadant tills jag såg pjäsen. Hon är oerhört skicklig faktiskt ! Jo, du det där med tankarna känner jag till . Du skriver så snällt om mig men den här veckan har sänkt min självkänsla totalt.

Kram

Åsa

Tack rara du ! Ska svara på ditt mail senare i dag.Kram

AnnaDet är exakt så det är! Bara människor med kronisk värk förstår hur det är.Kram

Micael

Ja, livet sänker mig totalt.

Tigerlilja

Så fint skrvet . Tack du är rar!

Pia

Kram tbx

Mimmi

Jag ska försöka resa mig ur askhögen och börja tycka om mig själv. Tack för fina ord.

Kram

2009-01-09 @ 11:45:03
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0