Ni låter som om ni är...

..gamla sade den äldste sonen då vi hemkommna från Coop Forum var lyckliga över våra inköp. Fläsklägg för tio kronor kilot och div rotfrukter för tvåochnittiokilot. Jag köpte fem lägg och massor med rotfrukter.  Så ikväll blir det fläsklägg i ugn och och rotfrukerna brevid med urtkryddor * . Smarrigt värre. 

Men vi är gamla svarade vi sonen och med en sjukskriven mamma så blir det inte många ören över att vifta på. Tur att jag kan koka soppa på en spik. Ska klippa mig i dag för mina julklappspengar . Döljer håret i denna underbart kitschiga 

hårsnodd! Väldigt mycket jag. Inköpt på Omi food för 25 pix. Vardagslycka alltså. Pasteller kommer stort i vår och det gör mig glad. Jag är en pastelldam. Håret hänger så jag ser ut som en sån där urtidskossa . Å andra sidan så är jag en kossafantast. Gillar kossor skarpt , vill bli en lycklig kossa i mitt nästa liv. För då om något har man väl rätt att vara lycklig?


Lycka är så förbannat förgängligt och därför så gäller det att gripa tag i vartenda litet ögonblick snabbat som attan . Som en rååsa snodd för 25 kronot t ex .

* Avsiktiligt stavfel . Ståckhålmska ni vet .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0