Ett nytt år dårå.

En fin kväll hos lillebror igår. File de provancale till middag . min Pavlova *  till dessert (som försvann i ett nafs) . Skaldjur  **till tolvslaget med skumpa till . Lilla Mamma satt hemma ensam och var ledsen så U som var snäll och var bilförare hämtade henne så vi firade ihop. Vår lilla familj som trots alla stormar håller ihop. Det känna tryggt. 

Vi åkte hem efter ett och jag stod och väntade på hissen iklädd svart spetsklänning och mina nya skor.Som äntligen blev mina!! 
Mängder med strass i öronen *** och runt handleden . Det satt ett helt gäng ungar i porten och helt plötsligt så hörde jag -Höörö shöötnos skaru me på efterfest ? Det tog mig några sekunder att begripa att de menade mig?? Jisses. Jag kunde vara deras mamma .Där ser man vad alkoholen gör med alla sinnen . Mest synen då. 

Champagnefrukost med tända ljus och småprat. Livet är ganska ok just i dag. 


* Gör marängen själv det går inte att jämföra med den köpta

** Hummer , reker och krabba.

*** Hittade ett par på en antikaffär . Modell mindre ljuskrona !

Kommentarer
Postat av: Elva

Låter som att du hade ett trevligt nyårsfirande.

Gott nytt år på dig! och tack för din kommentar i min blogg :)

2009-01-01 @ 13:02:05
URL: http://elvamakeup.blogg.se/
Postat av: Tigerlilja

Fint slut och fin början! Och en uppiggande kommentar också. Strålande.

2009-01-01 @ 14:16:50
URL: http://tigerliljan.wordpress.com
Postat av: Anna

Låter som en dröm? Uppraggad av ett gäng grabbar..blir sotis bara där...

Ha det gott nu..höres..kjam

2009-01-01 @ 16:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0