Teater och trattakntareller

Halvägs ut till landet så upptäckte vi att nycklarna till stugan var hemma så det var bara att vända , jag bad mannen att ta med sig teterbiljetterna upp så jag slapp ha dem i väskan ( massa teterbiljetter till olika föreställningar och till flera människor ) . Iskall stuga , en krånglande kamin och en trött man som svor över veden. Jag frös och lagade mat . Elden tog sig till slut så vi kunde sätta oss och äta , quiona med lax, vitlöksfrästa grönsaker, en klick pesto och ett glass vin därtill . U somnade mitt i en mening och jag läste x-svågerns bok. Tjock som en jävla tegelvägg. 

Vaknade utsövda och förlustade oss med varandra. Väldigt trevligt . Lååångfrukost och sen iväg till staden då jag kom på att biljetterna var hemma .Ibland så älskar jag verkligen mig själv. Öste in på kondiset och köpte vaniljmazariner till gåssarna (Johannes och Peter ) på Götgatan. De är så söta att de borde ställas ut i en glasmonter . Inte för att jag tror att de vill det. Men ändå.

 Skrapanjippot var inte så mycket att yvas över direkt . Blev bara arg och hungrig , på väg till Åsögrillen så var vi tvugna att passera bandet som stod där och lät. Om man är en snäll människa så kan det kallas exprimientell jazz. Men jag är inte en snäll människa så jag kallar det tortyr. Köpte en obscent lång lammkorv .räckte över halva Götgatan.

 Stadsteatern och tre systrar som då i mitt tycker inte var sevärd, Tjechov hade blivit bedrövad .Leif Zern på DN tyckte att den var strålande . Jag är inte bara gamnmal jag är ointilligent med . Frågan är bara varför då flera platser gapade tomma efter pausen?? *

Vi hittade trattisar i skogen så vi plockade och trallade glatt. Eller bara plockade . Lunchade och jag fortsatte med boken och blev mer välvilligt inställd till författaren då han skrev så vänligt om min syster . Helgen for förbi fortare än lapplandspilen ( fast fins den kvar ? ) och det var dags att åka hem för jag skulle arbeta natt och kom till en fullständigt kaos . Tralalalala

* Ja, jag vet..syftningsfel men jag är trött! Har arbetat i natt och då måste jag bli förlåten. För den delen så är det skrämmande många som har syftningsfel och då utan att ha arbetat natt
 .

Kommentarer
Postat av: Jerry

Fortsätt att älska dig själv... sen får du syfta och greja hur du vill, bara du skriver!

2008-09-22 @ 11:29:37
URL: http://jerbaz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0