Sömnmaraton och svin

Jag åkte in till staden igår och satt bakom en tant på T-bana som hade leopardskor, zebrajacka. och en camoflagemönstrad keps. Värsta safarin . Hon var liten , späd och hade JÄTTEÖRON såg ut som en insekt . Om hon hade viftat på öronen så hade hon lyft och fladdrat runt i vagnen . Jag fick behärska mig för att inte börja skratta , måste sluta med mina tankevindlingar .

Kaffade med Peter på kulturhuset och fick en försenad födelsedagspresent * av honom och Johannes nämligen lyx från Lush. Tack gullisar !! Vi sladdrade och räknade suckande ballerinskor . Tog direktbussen hem , lagade mat och surade sedan på soffan. Jag är jätteduktig på att sura . 

Jag sov halva dagen är så trött hela tiden. Smärtan gör mig så trött !!

Pratade med lilla mamma i dag som var på ett strålande humör , det blir lättare då. Hon berättade om min bonussyster ** och om hennes praktarsle till man som inte är sann . Han har blivit arbetslös igen , ligger på soffan och martyrar sig och min syster sliter som ett djur med två olika jobb.  Praktarlset vill aldrig gå någonstans utan vill bara sitta hemma och det är ok men han ska inte bli sur på min syster när hon går någonstans och han är så otrevlig när vi har hälsat på. Vi har inte varit där på åtta år då han var fruktansvärt otrevlig mot oss  . . Han är en idiot och eftersom det här INTE är en blogg som är öppen för diskussioner så kan jag bara säga att jag tycker synd om min syster och deras son och hoppas att hon har modet att gå. Misshandel kan även ske med ord. 

Fick så dåligt samvete över gårdagens surande att jag ringde till mannen på hans arbete och berättade att jag älskar honom . Bafatt .

Har gjort kalops på två kilo högrev så den ska vi äta med närproducerad potatis och mina goda inlagda rödbetor . Vad äter ni ? 

* Vi har inte hunnit att ses 
** Birgers dotter
*** Från mammas kolonilott 

Kommentarer
Postat av: Jerry

När jag är själv såsom jag är nu så är det bara PASTA som gäller. Det kommer säkert ut i öronen snart...kraam

2008-09-10 @ 20:28:05
URL: http://jerbaz.wordpress.com
Postat av: Åsa

Du är ju bara för underbar!

"Insekt och fladdra runt i vagnen"..såg det hela famför mig och skrattade högt för mig själv...

Ha dé!/Kram

2008-09-10 @ 22:39:54
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Skall erkänna att igår åt jag ingen ordentlig middag! Men ordentlig GI lunch!!



På min blogg har jag en intressant fråga, för mig skall tillägas, har du lust och vill så kan du kolla och skriva en kommentar. .....Anonyma svar är ok! Kram







2008-09-11 @ 07:38:47
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Malle

Mmmm va gott, kalops åt jag igår, suuupersmaskigt och bra med surerier tycker jagm man måste ventilera sig....praktarslen finns det tyvärr alldeles för många av :( synd att din syrra fick/tog/valde/blev kidnappad av en sån :(

2008-09-11 @ 10:21:11
URL: http://metallmalin.blogg.se/
Postat av: Marianne

Klart man får sura i bland. Hur skulle det annars se ut..haha. Själv kan jag vara riktigt långsint och tycka väldigt synd om mig själv.

I går kväll hade vi att välja mellan Blomkålsgratäng eller spagetti och köttfärssås. Det blev det senare. Alltså blir det gratäng i kväll.

2008-09-11 @ 11:50:01
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Ninde

Var duktig och hade matlåda med mig idag som motvikt till allt uteätande. Quorn stroganoff och grönsallad..

Postat av: Ela

asg

Har saknat dig!

Tryckte bort länken från msn o hittade hit nu via min besöksräknare!



Men du e härligt neggo som vanligt.



Puss puss.

2008-09-11 @ 18:21:45
URL: http://mayhembitch.blogspot.com
Postat av: Pia R B

Vill bara kommentera så att du vet att jag läser. Kram.

2008-09-12 @ 07:35:11
URL: http://prbendel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0