Flams och toscabakelser

Jag och lovely Honken kaffade igår, jag älskar verkligen honom . Åt en ovanligt onyttigt god toscabakelese , pladdrade , glodde på människor som hastade förbi oss och räknade ballerinaskor. Allvarligt så är jag trött på ballerinapuppor* . Helst då de är lågt skurna så att man ser ett veck av tårna . Ser ut som en stjärtskåra .

På T-banan så skrattade Honky och jag så mycket att jag höll på att trilla ut i gången . En dam i ofantliga silverfärgade gympaskor ( modell kajak för åtta personer ) glodde då kramade jag om Honken och sade " Hej då älskling m hälsa din man " . Dumma kossa . Telefånen ringde när jag steg av och Daniel frågade var jag var " Jag har ju kaffat med Fjonken " svarade jag. Fjånken !! Jag skrattade så mycket att jag var tvungen att luta mig mot en pelare . Runtomkring hetsande personer glodde.

Lagade musselsås till pastan då jag lugnat ner nig lite ( fnissade länge åt Fjonken )
Här är receptet
För två måttligt hungriga personer
En burk musslor i lag ( 360 g)
En vitlöksklyfta
1dl Mutti körsbärstomater på buk **
En skvätt pressad citron
Lite timjan
Salt och vitpeppar

Lägg tomaterna i en kastrull , mosa sönder dem lätt .
Riv ner vitlöken,häll i lagen
Ha i citron, kryddor och lår koka upp . Lägg i musslorna och värm försiktigt .

* Ståckhålmska för skor
** Lite dyrare burktomater men väldigt goda .

Kommentarer
Postat av: Pyret

Jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste, för jag såg allt framför mig :D

2008-09-05 @ 17:08:37
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0