Lyst till tröst



En rååsa mössa * och en penna med lila fluff och en diskoboll som vickar av och an när jag skriver ** .

Ska äta frukost med förlorade ägg , bladspenat och rökt lax till lunch. Ja, det är GI och igår när jag ställde mig på vägen så såg jag att det hade givit resultat . Men jag saknar brööööööööö !!

Mannen har åkt upp till Norrland och jag njuter av att vara ensam. Behöver det , har så många tankar just nu som  måste sorteras i ordning . Jag ska iväg och bjuda mor på lunch det är en del av födelsedagspresenten ( en rejäl slant ) och i eftermiddag så ska jag och svägerskan Solveig och äta middag på Rice och sedan se " Upp i sadeln " på Dramaten . Min kompis Martina har varit med och regisserat så det bådar gott.  Livet är gott.  I dag i alla fall.

Jag ska umgås med människor som tycker om mig då mår jag bra . Resten struntar jag i Tiddelipom .

* Jag har inte haft mössa sedan Dackefejden, ett sort steg för mänskligheten enligt mannen.Mössan alltså inte Dackefejden .
** Ja, jag är 51 och oerhört barnslig !

Kommentarer
Postat av: Tigerlilja

Lyckliga du som hittat en mössa, fast jag trodde först att pennan var en dekoration. Jag har 59 i hattnr så huvudbonader är inte det lättaste...Det låter som en fin helg, den värme man behöver i detta kalla elände.

2008-10-11 @ 16:03:31
URL: http://tigerliljan.wordpress.com
Postat av: Nina

Hellojsan darling!

Ringde dig nyss men det var din voicemail som gick igång. är så ivrig :-)

Har du lust att gå och se Dragana med mig nu i veckan?

Jag bjuder. :-)

http://www.teaterscenario.com/start.html

Föreställningen går dessa dagar: 14,15,16,17 Oktober. Tjoa till om du har lust, tid och ork.

Om inte så är det iallafall dags för månadskaffat. :-) Kram

2008-10-12 @ 12:35:18
Postat av: Alina

Hejhopp! Ha en trevlig Söndag! :)

2008-10-12 @ 12:37:28
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: //SoP

Nya pennor Är lycka :-) Jag har En mössa-i sån där inkamodell,för när jag ändå ser ut som ett spån i mössa kan jag lika gärna ta en en extra spånig så den blir kul.Inbillar jag mig.

2008-10-13 @ 17:18:11
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Tania

Tigerlilja

Ja, jag är glad för mössan!

Nina

Det låter skoj!

Alina

Tack gullet! Jag gillar ditt namn, har du även du ryskt ursprung?

SoP

Ja, mer glammiga pennor till folket! Inkamössor är coola !

2008-10-14 @ 15:59:36
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0