Tack ..men Nej Tack

Julbord . Massa löst folk som petar i maten och glufsar i sig enorma portioner . Det får mig att må illa. 

Julmarknader *. Det regnar. Det är en helvetes massa människor, otäcka barn som  bläser i flärpor och glufsar i sig sockervadd . Stackars barn som tvingas stå vid loppisbord och sälja gamla avskavda MC Donalds leksaker och sina mammors avlagda hästböcker ,vindögda tanter som säljer små fula tovadetomtejävlar , tjockmagade glöggfryntliga gubbar som säljer glödristade dörrskyltar som det står " Hem ljuva hem " Eller " Välkommen " på Gör en som det står "Dra åt helvete " eller " Gå upp i rök " på och jag köper dem .

Ordet tjej. Jag umgås gärna med mina kvinnliga vänner vilket jag inte längre har eftersom alla avskyr mig . Ordet tjej är så 60-tal MaryQuant sminkade ögon, korta frisyrer eller massa löshår , korta klänningar och plaststövlar och alla twistar. Så passe!!

Glögghajpen. Blossa duger till mig . 

Baginboxtanter . Patetiskt.

Men jag är inten julhatare. Tvärtom så är jag julfreak men på mitt sätt.!!

Och en ska till..var någonstans än i min egen blogg får jag vara ilsken ? Jag är vrålarg nu när sorgen och känslan att inte duga har lagt sig. 

* Här åsyftas den vidriga håla som jag bor i .

Kommentarer
Postat av: Ninde

Ja, varför regnar det ofta just på julmarknader? Sånt ska jag ta tag i. När jag blir diktator..;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0