Det lönar sig inte att ...

..vara snäll.

Jag vete fan vad det är med mig nuförtiden jag letade på you tube och hittade " Do they know its christmas " och när Bono tar i så började jag att  niagarafallstjuta , tio minuter innan jag ska måla mig och iväg på familjemiddag .Har ni försökt måla ett par genomvåta ögonfransar ? Inte funkar det det är som att försöka schamponera en gås. Uppfinn en mascara som fastnar på tårvåta fransar .En strålande affärside om ni fråga rmig .

Gåsamiddag med goaste bröderna med familj. Mamsen lagom stirrig bad mig tranchera gås vilket jag givetvis gjorde i snygga skivor. Vi skålar alla i skumpa * och mamsen berättar att vi ska få med oss gåsflott med hem** Varvid svägerskan C utbrister -Fy fan vad äckligt sen så gnäller hon hela middagem. Gåsen var för rosa *** såsen för tunn potatisen för vattnig, ölet för öligt .Jag fick behärska mig för att inte slå henne i skallen . Vår mamma hade slitit som fan för att göra denna fantastisk middag till oss alla .Jag försöker förstå henne ,Hennes mamma dog när hon var arton och hon hade en jävlig uppväxt . Jag vet det men jag är lite trött på ohyfsade dysfunktionella människor . Vet ni ingen levande hut!!!

Bror J berättade att styvgubben fått en pacemaker inopererad och snäll eller snarare infantil intill vårdintygets gräns  som jag är så ringer jag för att höra hur det är med honom. Pratar först med hans fru och vi är civilicerade och så gubben då...som fortsätter att gaffla om situatuoner då jag inte ens är inblandad . Jag frågat flera gånger var jag kommer in i bilden och han bara maler på. Hoppas att han blir överkörd av en ångvält så de kan skicka in honom genom brevlådan., 


Ledsen ?? Det är bara förnamnet . Jag går in i badrummet och gråter med vattenkranen på för full styrka så att ingen ska höra hur mycket jag gråter. Sen så är jag rödögd, trött och ledsen resten av kvällen. Total ogala. 

*Bilförare fick äppeljuice
**Kostar hur mycket som helst på Östermalmamshallen
*** Hallå! Jag trancherade den och vet att den var perfekt.

Kommentarer
Postat av: Pyret

En okunnig måste fråga... Vad använder du gåsflottet till?

2008-11-18 @ 08:17:05
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Micael Rombin

Gåsaflott kan användas till mycket: stek i det så får man en smak av gås, bre det på smörgåsar istället ör smör, jättegott på knäckebröds mackor med tomater, vid halsont smörj det på halsen och linda om en halsduk, sov helst med det men ha det på ett par timmar så blir du frisk, m.m.

2008-11-18 @ 09:40:43
URL: http://www.rombin.se
Postat av: Tania

Pyret

Lyssna på Micael han känner till gåsfett ! Det är en kulinarisk läckerhet !

2008-11-18 @ 17:10:03
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0