Utmanad!

Har jag blivit av Jerry och eftersom jag tycker att han är en hyvens tjomme så kommer den här !

Sju positiva dygder

Dygd  virt ( motsatsen till vällust )
Jag är en sann hedonist. Nästa fråga.

Öppenhet. liberalis ( motsatsen till girighet )
Jag tror mig vara en  öppensinnad person både när det  gäller människor och i att vara generös .

Avhållsamhet- frenum ( motsatsen till frosseri )
Jag är ingen lagom person det är en av mina största problem . Jag äter för mycket , shoppar för mycket, älskar för mycket , hatar för mycket om jag inte skärper mig och lägger in bromsen i tid ( och sköter min medecineringen). Så nej, jag är inte avhållsam.

Flit - industria ( motsatsen till lättja ) Ja, jag är en flitig person . för flitig( även om min mor brukar säga att jag är flegmatisk då hon jämför mig med svägerskan C som hon nog hellre hade velat ha som dotter ) för mitt eget bästa. Varvar  då 
aldrig ner  . 

Tålamod -patienta ( motsatsen till vrede) 
Mitt största problem då jag är kroniskt förbannad och otålig . Jag jobbar med det varje dag och snäser inte av alla heeela tiden .

Medmänsklighet -humanitas ( motsatsen till avund ) 
Trots min fientliga sida som skymtar fram här med jämna mellanrum så är jag en snäll människa som verkligen älskar mina nära och kära . Sen så är jag avundsjuk på de som är mer lyckade än mig . Och på vackra människor . Ytlig som jag är . 

Ödmjukhet -humilitas ( motsatsen till högmod ) 
Jag ger ett oerhört snorkigt uttryck då jag är osäker på mig själv men slår på mig själv varje dag . Men ödmjuk ?? Jag vill gärna tro det .

Alla dessa dygder har något gott i sig . Jag följer inte alla till punkt och pricka men vill gärna tro att jag  trots allt är en god människa . 



Kommentarer
Postat av: Jerry

Bra att du "nappade" på utmaningen! Gillar din uppriktighet och att du har lämnat fernissan hemma.

Allt gott från tjommen! (;-)

2008-12-10 @ 21:48:21
URL: http://jerbaz.wordpress.com
Postat av: Tania

Ja, här är det racka puckar !

2008-12-12 @ 07:24:33
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0