Sorg och sanningar.

Gick en pomenadjävel och på tillbakavägen så slank jag in på vårt lokala cafe där stammisarna satt bland annat Herr von snorkig Isterbuk . Jag ogiilar honom vådligt mycket . Han skroderar om sin manlighet , sina pengar och blablabla . Han fäller dumma plumpa kommentarer ( är det vanligt hos Herrar som är 59 + och uppåt? *) 


Herr Von snorkig Isterbuk :
-ja, ni fruntimmer** i den här åldern ( jag och en tanta som är 65 ) brukar bli så elaka.
Jag :
* Gav  honom en iskall blick och sade
- Jag har alltid varit elak.
Ochsenvardettystpåhonom .

Kom hem och fick beskedet att enn vän dog igår kväll. Inte ens fyllda fyrtio . Jag satt mig på stolen i hallen med telefonen i handen och grät. Fan !! Vad är det för jävla sätt att dö så där så ung ?? Va? Va?? .Ska knalla iväg till blomsterafären och skicka en blomma till hans gamla föräldrar. 

* Jag vet att det finns undantag
**Det ordet gör mig rabiat

Kommentarer
Postat av: Anna L

kram på dig!

2008-12-16 @ 13:57:33
URL: http://annalaurila.blogg.se/
Postat av: Tania

Anna

Tack raring .

2008-12-16 @ 18:02:02
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/
Postat av: Nina

Det är så sorgligt att läsa om när människor går bort allför unga. tröstkramar till dig

2008-12-18 @ 13:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0