Mulen måndag

Var fan är solen?? Är nog den frågan som jag har ställt mig det senaste året. Jag vill ha en gnutta sol och lite tillförsikt. Är det för mycket begärt ellur??

Var och handlade för den sista femhundringen igår. med en ängslig blick på scannern och ett öga på inköpslistan så fick vi ihop två kassar som med lite trixande ska räcka tills på fredag då kontot fylls på med sjukersättningen som man då inte blir fet av, är fet ändå. Vårt lokala ICA är näst dyrast i kommunen vissa varor och då pratar jag basvarot är dubbelt så dyra på vår lokala skitaffär . I den här kommundelen så bor inte de mest välsituerade , många äldre, en hel del arbetslösa/ utförsäkrade och fem våningar med studenter i ett studentboeende . Inte i höjd med lärkstadens ekonomi ja, invånarna menar jag så klart. När jag ser Herr Icander pösa runt i sin affär brunbränd * och golftursslank så vill jag slå ner honom eller göra en minirevolution . Vi har inte råd att handla i den affären mer än nödvändigt . Svärt att gynna det lokala då. 

Har länkat och tagit bort några länkar . Läs Niklas som ALLTID skriver bra och så även trollhare . Mina länkar är en mix av modebloggar och politiska sådana . Som jag en mix av  båda världarna . Jag är inte tillräckligt politisk för att platsa in i den politiska sfären , inte tillräckligt snygg för att passa in i modevärlden och inte nördig nog att passa in hos matnördarna . Och vet ni en sak? Det struntar jag numera fullkomligt i Bortplockade är de som jag hade bara för att vara snäll. Jag är inte snäll längre . En del har lösenord och är då inte länkade som tex Anna i Väsby som är min vardagshjältinna . Hon reser sig hela tiden på tre och ger sig inte . Hon är inte med i min lista som sagt men hittar henne i alla fall. För jag anser att hon är värd att läsas. 

Jag lyckade skriva massor om egentligen ingenting  . Det är väl en bedrift i sig ?? 

* Just bränd, ser ut som en krokodilväska 

Kommentarer
Postat av: Jerry

Golftursslank...hahahaha det var ett underbart ord. Tänk om vår icahandlare kunde vara så...hahahha

2008-12-15 @ 09:29:33
URL: http://jerbaz.wordpress.com
Postat av: //SoP

Jag ska också byta lite länkar, men jag kommer bara ihåg det när jag loggar in, eller ut- Hälsa Anna, jag läste hos henne förut, sen hittade jag henne här igen,men så försvann hon för mina "olösta" ögon-men jag respekterar sådant.Här Börjar Kvantum sänka sina priser,Lite, tror de har stor konkurrens av Lidl här.Jag vill ha hit ett Willys.

2008-12-16 @ 04:40:54
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0