Audreyflickorna

Jag har sträckläst boken Audreyflickorna av Monika Björk  och om jag begagnade mig av ordet mysig vilket jag inte gör eftersom det är ett vidrigt ord  som borde vitesföreläggas så hade jag använt det om boken . Den var trevsam helt enkelt. Sex kvinnor som på sjuttiotalet arbetade som journalister på en kvällstidning ses varje sommar på en ö ute i skärgården. Det är vänskap och värme . Jag fnissade , hinkade the , min nya favorit är indiskt med kardemumma och andra kryddor . Och som min språkguru Niklas mycket riktigt  säger så heter det inte  chaithe . Ordet chai betyder just the .Thethe alltså jagblirsåtrött på att theproducenter inte fattar det. Ska riva öronen av alla som säger så. 

Jag är skärgårdsfreak och borde faktiskt få bo ute i havsbandet . Är det för mycket begärt va ?? Ellur?? Jag vill inte ha massa fula foppagrannar omkring mig. Jag hatar grannar . Men gärna en vecka i skärgården med sex vänner . Om jag står ut med människor omkring mig så länge. Bodil , snart gifta Anna och Pia och Malo är självskrivna men sedan då? Jag har bara fyra  riktigt nära kvinnliga vänner som skule stå ut med mig på en ö . Tragiskt men sant . Kvinnor gillar inte mig . Det gör mig ledsen. 

Så jag plockar med mig fem cyberbrudar som jag lärt mig tycka väldigt mycket om 
1 . Anna från Väsby för att hon har ett varmt hjärta och är en jävel på att baka .
2. Ela för hon hajjar hur det är att ha ett bergodalhumör och sä är hon noggran och duktig på att städa 
3. SoP för att vi är jämngamla och har lika ont hela tiden. Hon skulle förstå mig 
4.Malle för att hon är klok, duktig och lika fåfäng som jag är 
5. Lisa Förare Winbladh * för då får vi god mat och även hon har ett varmt hjärta och är skitrolig.

Så brudar hänger ni med på min cyberö??
 

Jag skulle ha tvättat idag och vaknade tio minuter innan så det var kört . Det tar en timma för min kropp att leda upp sig och inget tvättmedel hade jag . Min vänstra hand är partiellt bortdomnad och jag tappar hela tiden saker.har svårt stt stänga lock och ta upp tidningar med den handen . Mina ögon lyder mig inte och jag skriver fel hela tiden . Det gör mig oerhört obeskrivbart ledsen. 

* Är den enda som jag vet hela namnet på och som det är ok att skriva det . Så det är inte namedropping om nu någon skulle tro det . I så fall orka liksom .

Kommentarer
Postat av: Anna

Självklart jag följer med!

Trevlig helg tjejen..kramar i massor...

2008-12-19 @ 12:21:22
Postat av: Lisa

Jag kommer bara med om du lovar att laga pelmeni!

2008-12-19 @ 13:01:32
URL: http://matalskaren.taffel.se
Postat av: Tania

Anna

Åh, vad bra!

Lisa

Självklart så lagar jag pelmeni !

2008-12-19 @ 13:16:57
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/
Postat av: //SoP

Ja-a då,en cyberö är helt okej- så dricker vi thethe o spelar kompaktskivaskivor ;-) En vanlig ö måste man över vatten till o det är jag riktigt livrädd för.

2008-12-19 @ 23:47:24
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Bodil

Jepp när drar vi??? Kraaaam

2008-12-22 @ 16:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0