Svammelpåhögnivå

Eller låg . Det är bara att välja. Jag tog mig samman igår och tog bussen till SC för att bevista biblioteket . Jag säger bara det till div makthavare " Rör fan inte våra bibloteket !! " Lånade ett ton böcker och nu kan man låna digitalt. Behöver inte vänta på att någon snipig bilblotant ska stämpla böckerna . I ärlighetens namn så är de riktiga pumor på bibblan nu för tiden . 

Regnet gloppade ner envist hela dagen och i väntan på bussen så fiockdes allt löst runt mig  ,A-lagare, ett helt gruppboende, och en halv avdelning från ett nedlagt mentalsjukhus . Sen så kommer all fram till mig !!! Fn jag SER ju inte ens vänlig ut och är det defintivt inte . En av damerna sa till mig med hög höst " MEM DÄR ÄR JU DU SOM ALLTID LUKTAR SÅ GOD PARFYM " Jag får väl glädjas åt hon inte sa att jag luktade bajs .  Sen satt hon och trätte med sig själv på bussen . Som i en komisk film. Antar att jag passar bra in där. Åh vad jag avskyr människor!!

Jag började läsa " Tryck stjärna " av Bodil Malmsten på bussen och fnissade . Jag älskar hennes sätt att skriva .Blir smått kär och vet att jag aldrig kommer att kunna ge ut en bok för så bra skriver jag fan inte. 

Har huvudvärk och dimsyn för ögonen . GI verkar funka men vågar inte ställa mig på vågen för då kanske det slutar med att jag hänger mig i garderoben. 
Här följer ett recept på snabb GI-Lunch

Koka Quinoa ( jag kokar en rejäl sats * ) , fräs wokgrönsaker , häll de i den färdiga quionan , häll oljan av en burk tonfisk. Blanda tonfisken ned en msk majonäs, krydda med svartpeppar och Italiensk salladskrydda . Dutta på ostronsås  Ät . Jag brukar äta 1, 5 dl av quinoan och 1 dl tonfisk . 

* Låter porrigt. 

Kommentarer
Postat av: Cian

Har du kollat in Bodils blogg??



http://www.finistere.se/



Jag läser ofta där!!

2008-10-02 @ 15:44:29
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Tigerlilja

Du är underbar på många sätt, men bl a lyckas du beskriva mat jag annars skulle kasta ett skeptiskt öga på så lysande att jag nästan börjar dregla.

Mer!!

2008-10-02 @ 16:20:48
URL: http://tigerliljan.wordpress.com
Postat av: Tania

Cian

Åh, tack!! Jag ska genast läsa!!

Tigerlilja

Quinoa är faktiskt ok om du kokar den i grönsalsbuljong och blandar den med något .Som den är smakar den fan

2008-10-02 @ 17:33:28
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/
Postat av: Tennis

Ååhh jag äääälskar sats!

2008-10-04 @ 16:54:10
URL: http://tenniscresendo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0