Film och avsaknad av frid i själen

Har ni möjligen läst om filmen Angel och kanske tänkt att dissningen är väl elak?? Tro mig den var för snäll. Jag såg filmen i fredags och den var vedervärdig , det värsta skit jag sett på år och dag. .Jag tänker skicka en faktura till Nutley för stulen tid och höjt blodtryck. Så det så !

Min själ och jag är inte sams. Jag håller på att krypa ur skinnet . När jag hörde " Det ska vara gött att leva , annars kan de kvetta " på TV så började jag gråta förtvivlat . Jag tycker inte att det är så gött att leva just nu .

Var på landet i helgen och plockade fram mina färger och spånkorgarna , målade tomtar av alla sorter , arga tomtar, glada tomtar, asiatiska tomtar, emotomtar och punktomtar . Att pilla med färger är helt klart kalmerande för själen så färgerna åkte med hem eftersom vi bommade igen landet för vintern. Jag kommer att sakna helgerna där ute . att ligga på sängen och titta på träden och höra spraket från kaminen . 


Yngste sonen har sålt sina biljetter med god vinst  när han betalade för sig hemma så gav han mor 500 kronor extra så jag kunde köpa något roligt i England. Är han söt eller är han söt?? Jag har svårt att förstå hur jag kunde få så snälla barn. Jämfört med en del människor  som hela tiden måste berätta hur fantastiska , omtyckta  och varma de är så slår jag på mig nästan  hela tiden  . För att citera min vän Tomas  " Jag trodde inte man behövde skriva/ berätta hur bra man är   det torde väl framgå ändå? " De som slår på sig själva ligger mig mer nära för jag vet att de inte gör det för att bli ömkade utan för det känns exakt så. Jag är ju likadan. Det är svårt att tycka om sig själv när det står sju illasinnade ångestdvärgar i halsen och en Herr Ågren som ständigt gör sig påmind. 

England ligger alldeles runt knuten och det ska bli roligt och jag försöker bota bort demonerna som anfaller mig . Jag ska hålla tal på Engelska för 47 personer . Jag känner sju av dem så jag är ängslig över att jag ska börja stamma, gråta eller typ kissa på mig * sen så är det flygresan dit. Jag hatar att flyga trots att jag har flugit otaliga gånger . Jag är orolig över att ha råångest , vill ju vara glad , trygg och varm dårå. Kostym är inhandlad till den äldste sonen , jag har letat fram primadonnekläder till mig . Nej, du Herr Ågren den här resan ska du inte få  sabotera !!

* Ja, vad fan lite måste jag ju få överdriva ?

Kommentarer
Postat av: åsa

Du är rolig du...skicka faktura till Nutley..

Be att få betalt i pund eftersom du ska till England..

Ha dé!/Kram

2008-10-27 @ 10:45:01
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Micael Rombin

Tena har hjälp ifall du är rädd för att kissa på dig. Tycker att du är skitstark som kan tänka dig hålla tal på engelska när du mår som du mår. Jag vandrar runt på kontoret i timmar när jag bara ska in i någon klass och presentera mig eller informera och det på svenska och får elever.

2008-10-27 @ 12:21:41
URL: http://www.rombin.se
Postat av: Anonym

KRAM

2008-10-27 @ 16:08:18
Postat av: anna l

jag ska hyra Angel och SE OM den! Rolf Lassgård som rockgitarrist, Helena B som rockstjärna...obeskrivligt dåligt men ohyggligt kul ASG

2008-10-30 @ 14:24:42
URL: http://annalaurila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0