Nu så är den....

..glada julen slut slut slut , eller nästan i alla fall och den från vår tomt på landet huggna gran står på balkongen med lampor i tre olika färger och lyser så kitschigt. Jag blir så glad när jag tittar på den . Anledningen till att den är förvisad till balkongen är att jag är allergisk mot granar och plastgran kommer inte ens på fråga . Där gär Svenne Banan gränsen för min del .Dårå 

Läser pluras* blogg i pocketform och det är då ett jävla drogande sidorna igenom.  Men han skriver om mat så att jag börjar dregla och skriva det kan han onekligen . Fast just rocksnubbebagen inte är min grej ** Så har jag svårt att släppa boken 

Har i stort sett inte gjort någonting förutom att köra mor till Centralen, baxa upp packningen på tåget till Göteborg och sedan stått som den kärleksfulla dottern jag egentligen är och  vinkat av henne . Sett på film , sovit , ätit julmat för sista gången i år och spelat spel med herrarna . Jag fuskar jämt i spel, 

Lillebror ringde och bjöd in oss till dem för att äta gott och fira in tolvslaget hos dem på inte helt oväntat nyårsafton . Dårå. 
Min yngste bror är som storpappa åt oss allihopa, fixar , trixar och donar . Jag är så innerligt glad åt min familj. man och barn . Mina syskon. Min mamma . Att ha en familj är guld värt . Ingen ny plattTV eller dyra saker kan uppväga det .

Dippade vådligt dagarna före jul . Så till den milda grad att jag funderade på att kanske ramla på 24522 knivar, rakblad eller insulinpennor . Eller hinka i mig 353122 tabletter. Jag har planerat min begravning i detalj. På kistan ska det stå två champagneglas, mina skyhöga skor med strass och mia glamsmycken . Sen så har jag skrivit en lista vilka som INTE ska få vara med på minnesstunden . Det livade upp mig så pass att jag började fnissa. Är inte det den optimala hämnden typ? Jag gillar hämnd.


Nu till sängen . I morgon ska jag steka fyra kilo kalkon , göra hasselbackspotatisar , gräddsås , ansa brysselkåål, duka vackert mm . Fröknarna Von Phalen *** och nygifta Anna och Pia kommer . Mina älskade regnbågsvänner som älskar mig trots att jag är fet, femtio och fibrovärksangripen . Skönt. De övriga i perferin behöver jag inte . 

Så..hur var er Jul??

* Eldkvarn ni vet 
** Jag vill ha glamouuur !
*** Två förtjusande herrar i min ålder. 

Kommentarer
Postat av: Anna

God fortsättning mitt sockergryn! Tack för trevligt samtal..Kram kram..

P.s klart vi ska ta en fika :)

2008-12-26 @ 11:59:29
Postat av: Anonym

"kärlek har ingenting med utseende ålder vikt eller annat att göra"

2008-12-27 @ 10:52:27
Postat av: Tania

Anna

Detsamma till dig min lilla pralin!

Anonym

Jag önskar att det var så. Men smala vackra människor behandlas bättre :(

2008-12-27 @ 12:32:08
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0