Segsöndag

Gårdagen var en bra dag . Först kaffa med modern och sladdra lite . Sen hem snabbt för att bättra på mäjkappaen och in till staden igen. På väg till teatern så såg jag han den däringa  Peter Fogstrand han såg ut som Karlsson på taket minus propeller . I väntan som då inte var på Godot utan svägerskan S så åkte det förbi en rååååsa limousin det gjorde mig glad för resten av dagen . S och jag åt på buffe på Rice och jag fick hennes sushi så jag orkade inte resten av buffen. Tur jag och just buffe är ingen bra kombo. 

Vi pratade och hade det trevligt. Jag tycker så mycket om henne , hon är rar och generös och vi har så roligt ihop . Utanför teatern så sammanstrålade jag med Bodil och hennes söta dotter Linnea . De är så lika att jag blir full i skratt. Bodil och jag kan inte ses i fem minuter utan att börja fjortidfnittra . Det är trevligt och ännu trevligare är vänner som jag inte behöver känna mig osäker inför. Fast om de gör mig osäkra så är det knappast vänner .Dårå . Se så filosofisk jag är så här Söndag mitt på dan. 

Pjäsen "Upp i sadeln " var fantastisk och som gammal hästflicka så blev jag alldeles varm om hjärtat . För hästarna var min räddning när jag var tio år och rädd för hela världen . Det är precis som de säga i boken Stallflickor av Theresia Bråkenhielms "I luddiga hästöron kan man viska hemligheter som ingen annan får höra .Ridskolans hästar bär på tusentals flickors längtan " Så vackert skrivet och så sant. Jag en liten speta * var inte rädd för hästar !! Jag minns än lyckan att få en bångstyrig häst gå på tygeln ( den här fattar bara hästmänniskor ) och att få luta huvudet mot en varm häst och känna trygghet och ren äkta kärlek. Jag red i 18 år !! Och nu är mitt mål att gå ner i vikt för att kunna rida igen !! Jag kan ta allergitabletter om det är så. Åh, vad jag saknar hästar!!

Trots allt så slog farbror ångest till i natt. Pang bara !! Jag vaknade med ett ryck kl ett i natt och vågade inte somna om. Så jag städade kylskåp och fejade tills klockan tre. 

Intervju med Herr Ångest :

Reporter : Jaha... Herr Ångest varför väckte du denna Tania mitt i natten ?
Herr Ångest : Ja,men vad fan..hon ar ju så glad!!!
Reporter : Men..det är väl härligt?
HÅ: Nej! Jag vill att hon ska vara osäker och undrande .
R: Men varför då? Ska hon inte få må bra??
HÄ : Men hallå !! Det är mitt jobb att få människor att må dåligt .Jag försörjer mig på det ungefär som du försörjer dig på att vara reporter . 
R : Hur gör du för att få henne att må dåligt ?
HÅ: Jag planterar ett litet osäkerhetsfrö i hennes huvud så att det maler " Undrar varför xx är så kort mot mig , hen avskyr nog mig " då känns det bra . Det bästa är om hon börjar tröstäta det är liksom en bonus för mig.
R: Så nu då denna Tania börjar städa så känns det lite som en förlust ?
HÅ : Ja* muttrar surt*
Slut på interjuven.

Och med detta så sätter jag ett ogglås på datorn. När ångesten är för svår så bloggar jag inte här  . Ingen ska få gotta sig i
 mina tillkortakommanden. Så är det bara. 

Nu ska jag åka in med stora sonen till akuten då hans har ont i njurarna igen , vill undvika ett njurstensanfall som de han har fått två gånger tidigare .  Det är fint väder ute och då är det förhoppningsvis inte så mycket människor på akuten. 

*Ja, faktisk så har jag varit det 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du stackars människa som måste vakna av ångesten, fy f*n! Min har den goda smaken att försvinna när jag somnar, om så kl är mitt på dagen eller tidig kväll/Ha det så bra du kan trots allt!

2008-10-12 @ 13:34:00
Postat av: Micael Rombin

Tänk om man kunde permittera herr Ångest, det skulle var en välgärning för min ekonomi i varje fall. Lider med din grabb, vet vad njurstensanfall innebär, inte kul. Har åkt in akut två gånger med stenar som stte sig fast. Är livrädd för att få ett anfall till och dricker vatten som en tok är det börjar köra i njurtrakten.

2008-10-13 @ 18:47:58
URL: http://www.rombin.se
Postat av: Tania

Pernilla

Ja, det är vidrigt

Micael Rombin

Ja, vik hädan Herr Ågren!!

2008-10-14 @ 15:56:19
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0