Min väckarklocka....


...är inte bara så retro att jag faller ihop av lycka. Den tickar till min stora lycka. Jag avskyr strömlinjeformade moderna klockradio(s ) Vad fan heter radio i plural?? Niklas hjälp mig!! Den här är söt tickandet skjutsar mig försiktigt bak i tiden . Jag minns mitt flickrum , Bowieplanscherna på väggarna , hur mitt favoritpåslakan såg ut , min favoritdoft * och mina vänner som bodde i husen mittemot . Grannen som hade små virkade tossor som vi var tvungna att ta på oss när vi kom dit och hälsade på  . Nidvisan** som jag och Pia-Lena skrev om sonen i familjen  och sedan sjöng i kören .

Eftersom jag ska fokusera mig på det som var bra så blir det bara ljusa minnen . Som Jonnhy Nash **** sjöng " I can se clearly now , the rain is gone, Its, gonna be a bright sunshiny day. Och nej. Det blir inget länkande . Jag vet fan fortfarande inte hur man gör och blir vansinnig av ilska när jag ska försöka. Hjälp mig gärna med det så är ni snälla. Förklara lååångsaaaamt . Jag är länkalfabet .  

Så Häggvik tidigt 70-tal . Alla ungar som spelade brännboll ***** , åkte pulka, drack mellanöl i cykelrummet och samlades under den blommande häggen ***** vid stationen för att fira våren . 

Summasummarum 16 sardiner som min favvis Lennart Hellsing skrev så var det mesta bra. De flesta ifrån den tiden har jag kontakt med . Andrea, Bodil,  Eva, Malo, Tobbe mfl . Det är lycka .

* Shalimar , hade dyra vanor redan då
** Melodin var Per Spelman och orginalet var " Per Spelman han hade en endaste ko, han bytte bort ko sin fick felan igen. Men vi små hornförsedda ungar sjön " Per Lovkvist han hade en endaste k*k han bytte bort k*k sin fick felan igen under tiden det att vi log änglalikt. 
*** Granne i Häggvik Han åkte dock ej pulka med oss
**** Jag var en jävel på brännboll .
***** Mitt favoritträd, Moppar, V-jeans och Follyfoot frisyrer ( En serie om hästar och hjältinnan hade en sådan uppklippt frisyr och jag med )

Kommentarer
Postat av: Micael Rombin

Så det fanns fler som hade rummet tapetserat med Bowie afischer. Jag försökte till och med färga håret orange som han men det blev lila, det blev början till min tuppkam när jag rakade av håret. Radio böjs med en ett eller flera ingen ändelse. Blir glad av att läsa din blogg. Gott Nytt

2008-12-29 @ 17:40:17
URL: http://www.rombin.se
Postat av: Tania

Micael

Ja, var en stor Bowiefan och är det fortfarande. Jag hade gröna slingor i håret ( karamellfärg ) och åkta ut från klassrummet :)

Vad härligt att du blir glad! Gott Nytt År till dig med!

2008-12-29 @ 17:57:22
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/
Postat av: //SoP

Ang.kommentar ovan-jag har också haft grön karamellfärg -i en blekt lugg!

2008-12-30 @ 04:20:57
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Tania

SoP

Jag med. Vi måste ha varit gryymt snygga! :)

2008-12-31 @ 12:46:58
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/
Postat av: //SoP

Haha- vad då varit ? Vi Är ! :-)

2009-01-01 @ 18:20:04
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0