Teater och torsdag

Det var inte med det bästa humöret som jag åkte in till staden igår. Hade bråk med äldste sonen precis innan , han gav mig fingret och så gör man fan inte åt mig!!! Jag var på uruselt humör när jag klampade in på Chinateatern , publiken såg ut som om de var från landet allihopa . Rejäla tunikor från någon gudsförgäten postorderkatalog , bryska skor , enorma handväskor (  tog upp halva foajen) förmodligen så hade de termos och tolv limpmackor med herrgårdsost på( inte lagrad ) i den. De såg ut så. Ja, vad fan det här är min blogg och jag skriver vad  jag vill i den !!

Själv så hade jag svarta böxer , svart jumper med glitter längst urringningen , högklackade leopardskor  ( och en snäll man som skjutsade mig ), strassörhängen och tillika armband  min nya svarta yllekappa och leopardhalsduk . Ja, ursäkta men jag trodde att man klädde upp sig när man går på teatern inte ser ut som man kom direkt från hundpromenaden / plöjningen / städningen  . Jag kände mig divine . Sådetså. 

The Producers då? ? Först så himlade jag med ögonen och suckade men när Ola Forssmed kom in på scenen då var jag bara tvungen att sluta sura ( fast det satt långt inne ) han var så underbart fjollig och rolig. Claes Malmberg är alltid bra en av min stora favoriter faktiskt  och Claes Månsson var perfekt som hitlerfantasten .Kim Sulocki hjärteknpande söt som vanligt och så sjunger han bra !! Magnus Härenstan magnifik som fjolla / Transa och så härlig som en ickemacho Hitler i glittriga byxor !! Fantastiska kläder, jag dreglade!!! Snygga och duktiga dansare . Jepp den är sevärd!!

Värst var sumkråttan bakom mig som tjoade och skrek " Jiiihaaa " hela tiden . Det var kmappast en föreställnign  i Linedance dårå . 


Jag har chockat kroppen med att redan kl sju gå en rask ( ja, den här gången var den rask ) promenad på en halvtimma och sedan hantla och situppsa . Jag borde ha medalj. 

Kommentarer
Postat av: Ninde

"Direkt från plöjningen" ha ha ;)



Du såg säkert lika divine ut som du kände dig! :)

Postat av: Pyret

En medalj är skickad via tankeöverföring!



Låter som The Producers är något att se!

2008-09-18 @ 10:04:26
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Tennis

Ååhh hata postorder tunikor!

2008-09-18 @ 11:04:01
URL: http://tenniscresendo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det där med termos och limpmackorna, det fick mig att skratta högt!

Du kan då konsten att beskriva med ord så att man ser framför sig exakt vad du menar..

Håller med dig om att man klär upp sig om man ska på teater, det trodde ju jag i min enfald att alla gjorde..(!)

Ha dé!/Kram

2008-09-18 @ 11:12:04
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag håller helt med i det Åsa här ovan skriver.



"Du kan då konsten att beskriva med ord så att man ser framför sig exakt vad du menar.. "



Precis det jag sa till dig i måndags ju. :-)

Du borde blir krönikör. Du roar med ditt härliga och unika sätt att skriva.



Kul att läsa vad du tyckte om The Producers.

Kram till dig

2008-09-18 @ 12:31:49
URL: http://www.ninaweb.se
Postat av: Annelie

Ehh...en liten broschyr som ligger med när man hämtar ut biljetterna kanske?



Att klä upp sig på teater är både trevligt att rekommendera och ett sätt att respektera föreställningen



Man tar inte med sig matsäck på teater



*Teatern är inget aerobicspass eller rockkonsert, man visar sin uppskattning genom applåder.



Eller nåt.



Åh jag skulle gärna se The Producers!

Hur skötte sig Christine Meltzer?



2008-09-18 @ 23:43:39
Postat av: Tania

Ninde

Tack!

Pyret

Tack för medaljen! Ja, jag är egentligen ingen musical människa men den här gillade jag !

Tennis

Jag visste att du skulle förstå. Du vet tunikatanter på testerbaren på kulturhuset . Jag föraktar dem .

Åsa

Tack! Om du visste vad ja gbehövde höra de orden eftersom jag är så låååg

Kram

Nina

Gullet! Du vet hur du ska peppa en ledsen tant!

Kram

Annelie

Ja, det borde ingå då det är sååå mycket pöbel ute .

2008-09-19 @ 11:31:37
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0