Tanias vadfandårågryta

De hade billiga tjocka revebensspjäll på ICA så jag slog till ( i brist på att slå på någon )
1600 gr Revbenspjäääääääll
1 halv kålrot
1 palsternacka
2 morötter
1 gul lök
1 zuchini
2 ledsna nektariner ( glada funkar det med )
2 Buljongtärningar ( grönskaks och höns)
Smör till stekning
Salt
Peppar
Lagerblad
Cayeenpeppar
2 msk tomatpure
2 msk ostronsås
2 feta vitlöksklyftor
Timjan
Salvia
En stooor stekgryta .
Tärna rotisarna och löken grovt , dela zuchinin.
Fräs i smör .
Lägg i köttet . smula över buljongningarna och häll på vatten efter behag. Vänd på spjällen efter typ 20 min . Ös over kryddorna, tomatpuren, de delade nektarinerna och ostronsåsen lade jag brevid köttet . Vänd köttet en gång .
När det ser någorlunda färdigt ut så ta upp köttet och dela upp det i ätvänliga delar. Lägg gärna undan gnagarbitarna till dig själv. Om du är gnagare . Mosa rotisar och nektariner* med en potatisstöt tilld den är trevligt simmig . Lägg i köttet och låt det puttra färdigt. Om man vill kan grädde has i. Men en duktig kock som jag då ( även blygsam ) vet att med rätt kryddning så blir det gott i alla fall. Grädde lägger sig på hufterna .

Ät med din favortipasta . Jag har hittar vit fiberpasta som inte smakar förmultna trädgrenar . Det här är vrålande gott !!

* Nektarinen blev pricken över i!!

Kommentarer
Postat av: Anna

<ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...låter underbart!

Det ska jag testa.

2008-10-07 @ 18:23:23
URL: http://www.annaskaos.blogspot.com
Postat av: Tania

Anna

Gör det! Jag är värdo på att skriva recept så hojta till om det är några oklarheter :)

2008-10-07 @ 23:50:44
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/
Postat av: Pyret

Mums! Ser kalas ut!

2008-10-08 @ 12:51:11
URL: http://litenpyret.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0