Svart stig och svarta tankar

Jag lyssnar på fantastiska Åsa Larssons " Svart stig " som läses av Katarian Ewerlöf. Den första kasetten fick mig att minnas och gråta. Det är då fan vad jag gråter varje dag. Jag tänker på när den äldste sonen blev inlagd på ungomspsyk och hur han i backen upp till avdelningen vägrade gå och hur jag tog min hand och lade den på hans rygg och sköt fram honom. Hur han grät på sitt rum och frågade mig hur jag kunde göra så här mot honom. Och att han aldrig mer ville se mig och sedan vad om ursäkt. Jag grät på bussen hem och struntade i att människor glodde. 

Det har tagit honom 4,5 år att komma tillbaka till livet och han börjar nu att prata hur det egentligen var på ungdomspsyk och jag skäms över att jag inte tog honom därifrån för någon vård var det ju inte tal om..

Om 2,5 veckor så åker vi till England hela familjen och sonen stannar kvar två dagar i London för att besöka sin WoW vän. Men jag kan inte vara lugn för han är hemma igen..han kanske fortfarande har svarta tankar som han inte delger oss?? 

Efter att ha sovit 4 timmar så steg jag upp. ha numera svårt att sova på dagarna .  Gick ut för att handla lite ingredienser till en hemlagad pyttipanna . tanten framför mig var aslång och hade gigantiska näsborrar som jag såg rakt in i. Oerhört obehagligt. 

Mannen har kommit hem från Norrland där han hjälpt sin mamma .För sjunde gången det här året . De beslutar när han ska åka upp men de frågar inte längre mig om det är ok. Det är som om jag inte längre finns och jag orkar inte längre protestera . Visst åk du . Det mesta känns likgiltigt nu . 

Kommentarer
Postat av: Anonym

oja!! :)

2008-10-14 @ 16:01:48
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Åsa

Man kan ju aldrig veta, vad som rör sig i någons huvud, men tror du inte att du kan vara lugn..(ang. sonen och England)..

Tråkigt det med att du inte längre blir tillfrågad när makern ska "uppöver", det kan ju faktiskt vara så att du inte alls vill att han ska åka och jag undrar ju förstås om det är modern som vill jäklas med dig.

Antingen är du väldigt kort eller så var den där kvinnan väldigt reslig eftersom du kunde se in i hennes näsborrar..(jag är ju 174 cm över havet så jag får aldrig se sådant...)

Ha dé!/Kram

2008-10-14 @ 16:32:14
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Tigerlilja

Jag vet så klart inte hur ni hade det, men det är klart att du gjorde vad du kände skulle vara bäst. Och man klarar inte allt själv. Att sen vården inte svarade på ditt hopp kan du inte lastas för, det vet du ju. Så vitt jag förstår är du en mor, beredd att slåss till sista blodsdroppen för dina söner, mer går inte. Man kan inte ge mer. Jag hoppas att ni alla får en bra resa till och från England. Och att det går att hitta nån lösning så att inte svärmor behöver så massiv hjälp hela tiden. Puh!

2008-10-14 @ 16:58:32
URL: http://tigerliljan.wordpress.com
Postat av: Pyret

Jag var där han var, fast för vuxna, och nej, det är inte vård det är förvaring men det kan ingen som inte varit där veta innan.



Stor kram!

2008-10-14 @ 17:02:24
URL: http://litenpyret.wordpress.com
Postat av: Anonym

Gigantiska näsborrar, du är rolig du!



Typ 28/10 kanske vi kan ta den där kaffestunden vi talat om?

2008-10-14 @ 17:11:06
Postat av: Pia R B

Hej! Gigantiska näsborrar, du är rolig du, mitt i allt. Vad säger du om kaffe den 28/10?

2008-10-14 @ 17:17:31
Postat av: Tania

Tack mina små sötgurkor!!!

Pia

Ja, gigantiska näsborrar . En ledbuss ( tänk 3.ans buss) kunde ha åkt in och vänt. 28/10 funkar inte har jobbat natten innan och ska till England på fredagen. Har du andra datum?

2008-10-16 @ 13:28:24
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/
Postat av: Pia R B

Ha, ha. Typiskt, men jag kan följa med till England.



Återkommer.

2008-10-16 @ 21:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0