Massuppfittning

Eller snarae missuppfattning i massor . Jag ringde upp min vän efter att ha sovit ovanligt ryckigt och oroligt och frågade varför alla utom jag hade fått höra om det som hade hänt mellan han och hans syster . Ja, jag skrev juom förtroenden som inte gavs . Och det var inte alls så utan jag fick höra hela historien från början till slut och blev lite lugnare . Jag tog även upp att han inte svarade på mina mess eller mail och sen så skällde jag om att jag alltid kommenterade när han skev och att han aldrig kommenterad på min ( Tania 5 år) Hans mobil har lagt av , hans internetuppkoppling fuckar upp sig hela tiden och han brukar inte skriva på andras bloggar eftersom han är lat.

Jag känner mig skitfånig och vill sitta i en hörna med dumstrut på resten av helgen men jag hastade iväg till min nyseeparerade vän fullastad med näsdukar och sympati . Helt i onödigt. Hen var så glad att hen kunde strö rosor ur hatten . Så jag stoppade ner näsdukarna igen . och vi drack kaffe och glodde kritiskt på alla som gick förbi.

Jaghöll på att bli galen när jag skulle ta mig från Kungliga Sollentuna till Kungsholmen. Alla hade ryggsåckar , praktiska jackor och rejäla skor . Brevid mig så satt en tanta i min ålder med gigantiska hamsterkinder och tjocka fingrar som grävde runt i ryggan som hon hade piffat upp med enknallröd rävsvans i plysch . Piffigt värre. Hon tog upp ett knöligt paket där det låg ett brunfläckigt äpple som hon smackade på så att kinderna skalv. Jag ville slå huvudet av henne så irriterad blev jag . Jag avskyr människor .

Nu ska tant sova. Är medvetslös . I morgon så ska jag åka in till staden och äta med bästa svägerskan solveig och så min bästis Boodiiil sen teater. Fjärde helgen i rad . Minsann.

Kudden kallar så mot sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0