Helg och huvudbry

Det är skönt med hösten då får man bara vara . Är en kommentar som får mig att vilja slåss. Jag tycker att hela hösten är ett enda jävla svampletande, ta rätt på äpplen, göra satans äppelkakor , plommomplockande. lövkrattande , börja på smä jävla kurser och fan och hans farfar  dessutom så måste man heeela tiden utbrista " Men vilken klar och hög  luft ! " Dra åt he..... Sen kan jag erkänna om än ganska så motvilligt att hösten är vacker med alla sina färger. 

Fröknarna Von Pahlen var på celebert Stockhohmsbesök från Österlen och ville hälsa på oss . Det är hedrande . De ploppade upp på landet och ryckte genast in med att elda i vedspisen och kaminen eftersom vi just hade anlänt dit.

Jag lagade mat och det blev min räddare i nöden

Tanias räddare i nöden

1 radda med laxbitar ( alltså fyra stycken )
1 tetra med soyagrädde *
4 nävar med styckfryst bladspenat 
2 feta vitlöksklyftor
1 dl riven stark ost 
1 buljongtärning av valfri smak
En lime 
Salt
Peppar 
Timjan

Vit fullkornspasta

Sätt ugnen på 175 grader
Dutta över en god olja på laxen. Pressa lime över . krydda
Sätt på pasta vattnet
Häll grädde , buljong , vatten i en kastrull. Lägg i den frysta spenaten och låt den puttra tills spenaten är tinad . Lägg i ost och vitlök. Smaka av med peppar och ev salt.
Koka pasten och när den är färdig så borde fisken vara klar.

Häll av pastan . Lägg upp den snyggt på tallrikar , lägg på laxen. Häll över såsen . 
Ät!
* Jag använder inte lightgrädde för att jag tycker att det är onödigt att bära hem vatten vatten , jag brukar späda den istället . Soyagrädde använder jag pga att jag inte mår bra av mjölkprodukter 
Ät!!

Att vara på landet är för mig avkopplande . Jag har ingen ångest och är utan krav . Men det straffar sig efteråt och jag mår verkligen inte bra. I natt så vaknade jag igen av att Herr Ångest väckte mig 

Herr Ångest * Ropar *:VAKNA!!!
Moi : Va?? Äh, vad fan är det du? Vad är det nu då ? *suckar*
Herr Ångest : Du är så jävla värdelös 
Moi : Inte då.
Herr Ångest : Jo, du är fet och oduglig. 
Moi: Men vad fan jag är ju på väg ned. Titta!
HÅ* Fnyser föraktfullt * Äh, det där är väl inget . Dessutom så är du korkad !
Moi: Nehej du den gubben går inte . Korkad är jag verkligen inte !!
HÅ *viskar * Men du är en jobbig person .
Moi: Ja, jag vet . 

Sen så är det kört . Jag sover inte mer efter klockan fyra. Har andnöd * och mår verkligen jävligt dåligt. Ännu en gång så har jag stöd av det mobila psykteamet eftersom jag inte vill väcka upp familjen . Så jobbig är jag . 

Ångest är min arvedel som Per Lagerkvist skaldade. Jag kan bara hålla med. 

* Kan även betyda nöd efter änder . Men inte i det här fallet dårå . 
Moi

Kommentarer
Postat av: Micael Rombin

Per Lagerkvist skrev mycket bra, välj något annat istället. Har du prövat Skånemejeriernas laktosfria grädde? Jag tycker att den är suverän, det är inget fel på de andra märkerna heller men de blir så vattninga om man kokar dom för länge.

2008-10-20 @ 18:04:08
URL: http://www.rombin.se
Postat av: Ela

Du menar NOA-teamet va?! Eller finns det fler? Jag har ringt dom nån gång, men e så rädd att dom ska ta med mig in.

Man e ju just inte i fint skick när man behöver dom. Eller tänker jag fel här? Kan man ringa vid mindre meltdowns också?

2008-10-21 @ 00:00:37
URL: http://mayhembitch.blogspot.com
Postat av: Tania

Micael

Den ska jag testa!

Ela

Jepp och det är andra gången på kort tid som jag var tvugen att ta kontakt med dem :(. Ja, jag behövde ånga av mig och det funkade .

Kram

2008-10-21 @ 08:15:08
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0