Grrr

Jag har ett jävla morgonhumor. Vaknar och är rasande !! För några år sedan så åt jag aldrig frukost, trodde att jag skulle bli smalare av det .Jamenellerhur . Nu äter jag frukost *men är fortfarande inte smal. Men jag blir lite snällare av en bra frukost. Lite snällare alltså. Be för fan inte om några under. 

I morgon så tillkännags Årets Nobelpris i litteratur och dä är det ett gång som kommer att råma om att Astrid Lindgren borde ha tilldelats priset. Men hallå!!! Hon skriver fantastiska barnböcker men det är väl för fan inte högklassig litteratur?? Jag läser alltid något av de utnämnda pristagarna . Orhan Pumaks snö var ingen lättläst bok men den var bra . Jag knarkar böcker så är det bara. 

Styvgubben råmade alltid om Astrid Lindgren och nobelpriset men så var han skrämmande illateral dessutom . Nog om honom . Leva i nuet var det . Slut på ältandet och om sådant som jag inte kan påverka . Det tar kraft och offerkoftan klär mig inte . 

Jag har lånat en hel hög med böcker så när jag har dammsugit, skurat golv, skutrat badrum och gästtoa. bytt duk på köksbordet , ställt alla kryddburkar i bokstavsordning och i snörräta rader , vattnat blommor , bäddat sängarna , puffat till kuddarna i soffan så kan jag äntligen lägga mig och läsa. Tvångssyndrom ? Jag? Tänker försöka mig på "Ninas resa "av Lena Einhorn , har försökt men mådde så dåligt av den. Här ska inte fjröjdläsas inte !!

Så vad gör ni i dag?? 

* Rostat surdegsbröd med mosad avocado blandat med tonfisk , kokt ägg och kryddor. En balja the . Inte konstigt att jag blev nästan snäll . 

Kommentarer
Postat av: Micael Rombin

Jag samlar också på Nobelpristagare och har tyckt att Akademins val alltid har visat på ett gott omdöme. Tyvärr så har jag inte klarat av att läsa några böcker sen 2005, men jag hoppas att jag kommer att kunna det igen, har under dessa år samlat på mig en rejäl hög med böcker som jag ska läsa den dagen som jag klarar av det igen. Har prövat ljudböcker men det funkar bara när jag kör bil annars blir jag för orolig, stressad, irriterad m.m. Men jag saknar böckerna och den värld som man bjuds in i av författren. Ninas resa är en sån där bok som ligger och väntar i min hög, är så sugen på den plus Påven Johanna. Har gjort små försök men det funkar inte.

2008-10-08 @ 19:27:23
URL: http://www.rombin.se
Postat av: //SoP

Blev inte heller smal men mindre tjock- o lite snällare också!Jag har nog knappast läst en enda pristagare. Eller, jo några är det nog-Annars brukar jag Höra dem på radio.

2008-10-09 @ 04:16:54
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Tania

Micael Rombin

Jag klarar inte heller av ljudböcker. Jag somnar !

SoP

Frukost är bäst!!

2008-10-09 @ 09:24:58
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0