England belongs to me !

Tillbaka efter fyra fantastiska omtumlande och underbara dygn i England så ska jag försöka samla alla minnen och tankar i ett gyllne skrin. 

Dag 1 .
Vi vaknade ( nähä?) kl fem! Alltså funf, five , cinque,cinq . och hasade upp för vidarefärd mot Arlanda där vi träffade Pelle * och Gunilla **som då också skulle som  den uppmärksamma läsaren säkert förstod ändå. Att flyga är ingen hit men när jag väl är uppe i luften så är det ok men så långtråkigt .

Heathrow är megastort och det tog en evighet  att ta sig till undergrunden 

mittemot mig så satt en indisk dam som var gigantisk inte tjock ( ja, inte direkt anorektisk ) men lång och stor och hade mängder med blingbling på sig , hade kunnat extraknäcka som julgran utanför Harrods . Vi tappade bort Daniel på tunnelbanan och jag fick panik. Så klart . Men han tog sig till den plats hann skulle och jag var förbannad att han inte inväntade sin bror och var just i den stunden glad åt att han inte åkte i samma bil som mig . Elias skickade sms när alla satt i bilen och jag kunde slappna av. Lovely Linus lotsade oss genom underbara London och jag såg minst åtta hus som jag ville bo i. Mycket flyttande blir det . 

Linus körde och vi andra sov tills det var dags att stanna på en vägkrog då jag givetvis köpte en smörgås med ägg och vattenkrasse. Jag var ju i England !
Mannen i kassan sa " helloladsareyoufellingfine ? " Väldigt engelskt dårå.  

Den Engelska Landsbygden var svindlande vacker . Hem till Gården X 23 . Dunster var en otroligt söt by och alla andra byar som vi åkte igen. kullerstensgator , rosa hus med halmtak och pubar där de stod och tog en pint . Framma på¨herrgården så sa en av tjänsteänglarna  " Would yoi like a nice cup of the ? " Exakt som det ska vara . 


Jag skulle kunna vänja mig vid att bo så här....och fortsättning följer senare . Massor med bilder !

* Jubilarens pappa 
** Jubilarens pappas förtjusande fru


Kommentarer
Postat av: åsa

Jag älskar också den Engelska landsbygden, med dessa pittoreska små "cottages" och de stora slottsliknande byggnader som det finns ganska så gott om.

Mysigt!

Ha dé!/Kram

2008-11-04 @ 11:27:11
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt underbart det du hittills visat, ser fram mot fortsättning. Bra att du är tillbaka i a f.

2008-11-04 @ 12:31:27
Postat av: Cian

Åhhhh jag är ju anglofil uti fingerspetsarna..



Hemma på kvällarna nu drömmer jag mej bort framför Stolthet och fördom..Mr Darcy man of my dreams...



Pöss

2008-11-04 @ 13:03:48
URL: http://galencirkus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0